sobota 31. května 2014

Jahodování

Každý rok, jakmile velmi cizokrajné, naleštěné jahody obohacené vší možnou chemií vystřídají mnohem zdravěji vypadající jahody z polských plantáží, neodolám a několikrát do týdne si domů přinesu kilový košíček :) Děti tohle ovoce spásají jako kobylky. Jen tak "naholo" do pusy, anebo v v kabátku ze smetanového jogurtu s cukrem...taky na jahodový koktejl se jim nějak nedovírá záklopka...asi budou po mamince. Jahody jsou prostě nejsympatičtějším ovocem vůbec. A kdyby navíc rostly puntíkované, bylo by to celkově už vůbec dokonalé :)


A tak jsme včera pekli koláč...j a h o d o v ý koláč, který je králem mezi ostatními koláči.


 V podvečerním slunci...Eliška uhnětla těsto /sice má menší ruce, ale můžeme jí doma říkat "siláku"/ a já jsem celý ten pečicí proces dokončila. Jiříka pečení tentokrát nebralo, jindy v kuchyni pomáhá rád, ale tentokrát kuchyň přenechal holkám. :)


Recept na koláč jsem našla ve svém osobním, ručně psaném deníku z roku 2010...V moleskinu...posílala jsem ho tehdy v rámci nějaké klubové výměny vybrané kamarádce. Těžce jsem se s ním loučila, byl to skvělý notes, kamarád, plný léta a slunce. Tak jsem si ho aspoň naskenovala...ovšem papír je papír.


Povedl se, dokonce jsme ho ani nepřipálili...ehm, teda já... :)
 



A chutná pořád stejně výborně :) Na fotce je ještě celý, ale zaprášilo se po něm neuvěřitelně rychle. :)

Také rádi mlsáte ovocné kolače? Tak si na tenhle přidejte ještě lžičku zakysané smetany a bude to dokonalé :)

Pěknou nadcházející neděli přeji všem :)

3 komentáře: